Browsed by
Kategori: Renovering och utrustning

Göteborg till Lysekil

Göteborg till Lysekil

På väg hem till Lysekil fick vi trevligt sällskap av Anders, Susanne och Johan, där Anders kikade på utsikten från masttoppen.
En kall men väldigt trevlig dag på sjön och vi hade turen att få se tumlare.
Nu är Hilma redo för putsning och polering, vilket vi ser fram emot (tror jag).

Nu är våren här

Nu är våren här

Vi har flyttat båten för att kunna tvätta av den innan avfärd mot Lysekil. Sommaren är i luften. Nästa stopp blir varvet för att polera och bottenmåla samt göra en del palstjobb.

Elarbete

Elarbete

Det som tar mest tid är allt elarbete. Här jobbar vi med de nya instrumenten för maskin samt kommunikation. Vi plockade även ner generatorn för att få möjlighet att koppla in en extra varvräknare i salongen. Under vintern har vi även bytt alla batterier samt gjort mycket annat som har med strömförsörjning att göra. Det är tidsödande att arbeta med elsystem i båt.

Ny klädsel soffan

Ny klädsel soffan

Eftersom klädseln i salongen var helt utsliten måste vi sy om den. Helena på Syverkstan i Kungsviken hjälper oss med det. Idag har vi valt tyget. Det blir nog super bra. Vi kan varmt rekommendera Helena om någon behöver hjälp med liknande saker. Hon gör ett fantastiskt arbetet och är väldigt trevlig att ha att göra med. Dessutom till ett rimligt pris. Se länk här: Syverkstan Kungsviken

Nu lämnar vi Smögen

Nu lämnar vi Smögen

Nu lämnar vi Smögen för att ta en vintertur ner till Göteborg för arbetet med riggen. Vi har bytt all stående rigg samt gjort en hel del annat. Otroligt vacker vinterdag med ett tunt istäcke på havet innanför öarna när vi närmade oss Göteborg. Vi mötte en båt på vägen och det var såklart Mary af Rövarhamn på väg in till Marstrand.

Dieseltanken

Dieseltanken

Dieseltanken lyfts ut. Vi skall göra en del ombyggnationer med den samt sätta i ny manlucka. Det blir nya mätare osv. Totalt ger det oss 600 l diesel.