Barbuda

Vi lämnade Antigua den 21:e mars. Vi seglade på en hård kryssbog hela vägen och ankom Cocoa point sent på eftermiddagen. Vi ankrade i viken och det låg bara en annan båt i viken när vi kom. Vi slogs direkt av hur öde ön såg ut. På stranden låg det många byggnader, men alla såg ut att ha utsatts för en atombomb. Det var resultatet av senaste säsongens enormt starka orkaner. Hela ön var i princip avbefolkad och alla byggnader var raserade. Det var en aning surrealistiskt eftersom Cocoa point var en av de vitaste och finaste stränder vi har sett. Dagen efter tog vi dingen in till land för att se oss omkring. Vi slogs av den förödelse orkanen hade skapat medan vi gick runt i resorten som låg vid stranden.

Vi stannade bara på Barbuda i 3 dagar eftersom vi redan hade klarerat ut ur landet när vi lämnade Antigua och var redan på ”övertid”. Jag (Oskar) hade dragit på mig någon förkylning och hade feber och var rätt slö under vår vistelse på Barbuda. Vi lättade ankar tidig morgon den 24:e mars för att segla västerut mot Saint Barthelemy.  Vi fick fin seglnig trotts att vinden var väldigt svag och vi ankom Gustavia sent på kvällen i mörker.